korún vláda neschválila, sa naň ešte pozrú rozpočtoví analytici ministerstva financií. "Keďže zmluva nebola na pripomienkovom konaní, vyžiadali sme si ju," komentuje hovorca ministerstva financií Peter Papanek. Rezort bude skúmať, či štátna podpora tejto investície neprekročí 15 percent hodnoty investície, čo je podľa európskej legislatívy maximálna možná hranica.
Zatiaľ čo Continental stimuly určite dostane, deviati hlavní dodávateľa pre budúci žilinský závod automobilky KIA možno nie. Hoci im to exminister hospodárstva Pavol Rusko sľúbil, podobne ako nepovolenú výšku stimulov sľúbil aj samotnej firme KIA. Títo dodávatelia však chcú investovať v takzvanej červenej zóne, kde je priemerná miera nezamestnanosti nízka, pod desiatimi percentami. Štátna pomoc by tu podľa slovenských zákonov mala byť nižšia, než sľúbil Rusko alebo žiadna, keďže ide o projekty typu A. Na druhej strane, Slovensko sa v samotnej zmluve s kórejskou automobilkou zaviazalo poskytnúť stimuly za 663 miliónov korún aj jej dodávateľom.
Podľa agentúry SITA spoločnosť KIA pomoc pre svojich dodávateľov vníma veľmi citlivo a pripravuje diplomatické riešenie problému. (dj)